Nieuws, juli 2020

4 juli 2020

SP feliciteert nieuwe bewoners De Oostervelden

Foto: SP

Gisteren kregen de nieuwe bewoners van De Oostervelden in Bemmel de sleutel van hun nieuwe woning overhandigd. Het zijn de eerste bewoners van het nieuwe appartementencomplex met sociale huurwoningen waar de SP zich graag voor heeft ingezet.

3 juli 2020

SP: ‘Geen peperdure cadeaus voor bedrijven maar investeren in goede zorg voor mensen'

Politiek is keuzes maken. Zeker ten tijde van financiële tegenvallers. Zo wordt ook Lingewaard financieel geraakt door het beleid van Kabinet Rutte en de gevolgen van corona. Een miljoenen tekort dreigt voor Lingewaard. Het is dan de taak van de gemeenteraad om de juiste prioriteiten te stellen. Voor de SP is dat de zorg voor de inwoners die afhankelijk zijn van ondersteuning. Voor de meeste andere partijen ligt dat helaas anders. Dat bleek tijdens de raadsvergadering omtrent de Kaderbrief waarin het college hun plannen voor 2021 kenbaar maakte.

2 juli 2020

Woningbouw Vleumingen Gendt kan van start

Foto: SP

Op 2 juli heeft de gemeenteraad van Lingewaard het bestemmingsplan Vleumingen West vastgesteld. Daarmee kan de bouw van tal van broodnodige woningen van start gaan. Met dank aan de SP worden er ook sociale huurwoningen gebouwd. En door inzet van de SP wordt er ook alvast gekeken naar het laten realiseren van een extra wijk op de grond aan de Kruisstraat (tussen de sportschool en de Lootakkers).