THEMA AVOND ‘SP EN DE BRANDWEER’

27 oktober 2012

THEMA AVOND ‘SP EN DE BRANDWEER’

De SP en de brandweer hebben iets met elkaar en dat gaat verder dan de kleur rood. Al jarenlang kunnen brandweerlieden rekenen op steun van de SP . Brandweerlieden vormen immers de kern van een van de meest belangrijke maatschappelijke voorzieningen.

In de politiek wordt veel gesproken en besloten over de brandweer maar de mensen die werken bij de brandweer zijn degenen die weten hoe het werkelijk zit. Of het nu gaat om werkdruk, professionalisering of regionalisering, zij zien hoe het beleid in praktijk uitpakt. Hoe het zit met de opkomsttijden, de voertuigbezetting, de oefenlast of C2000? Komt de politiek met goede oplossingen of leiden die tot nieuwe problemen? De SP heeft zich altijd ingespannen voor de brandweer. In mei 2011 hielp ook de SP in Lingewaard mee aan een grootschalig onderzoek onder brandweerlieden. Dit onderzoek vond plaats in samenwerking met de Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers en werd gesteund door de brandweervakbonden. De meeste politieke partijen denken maar eens in de vier jaar aan de brandweer, de SP rukt elke keer uit wanneer dat nodig is. Voor de veiligheid van de samenleving is een goed functionerende brandweer met gemotiveerd personeel immers van levensbelang. Ook in de toekomst kan de brandweer op steun van de SP blijven rekenen.

SP Lingewaard organiseert op woensdag 31 oktober een thema avond voor de leden. Brandweercommandant Rolf van Gerven en wachtcommandant Hans Maters van de brandweer Lingewaard zijn bereid gevonden om deze avond te spreken over het reilen en zeilen van de brandweer in onze gemeente. Gegarandeerd dat er genoeg gespreksstof is voor deze avond. Alle SP-leden zijn van harte uitgenodigd om deze avond bij te wonen.

Locatie: Pro Joannesschool, Sportlaan 1k te Bemmel

Aanvang: 19:30 uur