ERIC VAN KAATHOVEN GASTSPREKER BIJ THEMA-AVOND NATUUR&MILIEU

21 februari 2013

ERIC VAN KAATHOVEN GASTSPREKER BIJ THEMA-AVOND NATUUR&MILIEU

Zorgen voor de natuur en denken om het milieu, voor de SP is dat een vanzelfsprekende vorm van solidariteit met toekomstige generaties en andere bewoners van onze planeet.

Er is veel mooie natuur te beleven in Lingewaard. Denk aan de mooie bomen in de kernen en de mooie natuur langs de dijken, in de uiterwaarden, de prachtige oevers langs de Linge, de laanbeplantingen, de bomen in dorpskernen en hoogstambongerds en park Lingezegen dat in ontwikkeling is. Maar wat betekent nieuwe ontwikkelingen als de verlenging van de A15 voor de natuur en milieu? Wat zijn de gevolgen van de uitbreiding van de zandwinning in de Bemmelse uiterwaarden? Is de grootschalige milieu verontreiniging in de Bemmelse uiterwaarden een gevaar voor de volksgezondheid ,flora en fauna? Wat is de toekomst van de biovergister? Waarom zijn megastallen ongewenst ?

Op maandagavond 25 februari organiseert de SP Lingewaard een thema avond over het onderwerp 'natuur en milieu' waar Eric van Kaathoven, milieudeskundige en fractievoorzitter van SP Gelderland in zal gaan op dit soort vragen.

De thema-avond vindt plaats in de Pro Joannesschool, Sportlaan 1K te Bemmel en begint om 19.30 uur. Alle SP-leden zijn van harte uitgenodigd om deze avond bij te wonen.