h

SP Lingewaard start meldpunt over RSR

17 september 2016

SP Lingewaard start meldpunt over RSR

Foto: Flickr.com / Flickr.com

De Lingewaardse SP zet een meldpunt op over RSR revalidatieservice naar aanleiding van tal van klachten over het bedrijf uit Silvolde. De klachten variëren van lange wachttijden voor reparatie en het niet terug bellen als je met pech onderweg staat tot extra kosten voor het bellen met de RSR.

RSR heeft sinds november 2015 een contract met de gemeente Lingewaard voor het leveren, onderhouden en repareren van WMO voorzieningen zoals scootmobielen, rolstoelen en trapliften.

Carla Claassen: ‘Mensen met een beperking zijn vaak afhankelijk van een (elektrische) rolstoel of scootmobiel. Dit zijn voorzieningen waar deze mensen niet buiten kunnen. De overheid verwacht van mensen dat zij steeds langer zelfstandig blijven maar dat gaat niet zonder betrouwbare voorzieningen. Op het moment dat een elektrische rolstoel of scootmobiel defect raakt zijn deze mensen hun zelfstandigheid kwijt. Wat wij steeds vaker te horen krijgen is dat WMO gebruikers steeds vaker langer moeten wachten voor reparatie sinds de RSR in Lingewaard deze taak heeft overgenomen van de JenS. Dat is op zich al vervelend maar intussen is het al zover dat de hulpbehoevenden niet meer op hulp kunnen rekenen bij pech onderweg. Ook ergeren de mensen zich aan de extra kosten voor het bellen met de RSR. Gaat het om incidenten of om een structureel problemen? Dat willen wij onderzoeken.’

Woont u in Lingewaard, maakt u gebruik van een WMO voorziening en heeft u ook klachten over de RSR laat het ons dan weten door een mail te sturen naar lingewaard@sp.nl of door te bellen naar telefoonnummer: 06-17013433

De SP zal de problemen inventariseren en mocht het om een structureel probleem gaan deze voorleggen aan het college waarbij om inzet ter verbetering van de situatie gevraagd zal worden.

U bent hier