SUCCES SP: GELD VOOR OUDERENZORG MOET NAAR OUDERENZORG

7 november 2017

SUCCES SP: GELD VOOR OUDERENZORG MOET NAAR OUDERENZORG

Het extra geld voor ouderenzorg moet naar ouderenzorg, niet naar bureaucratie, megalomane gebouwen of exorbitante salarissen. De Tweede Kamer steunde donderdag dit voorstel van SP-leider Emile Roemer. 'Na een jarenlange strijd van zorgverleners, gesteund door onder andere Carin Gaemers, Hugo Borst en de SP, wordt er nu eindelijk geïnvesteerd in de ouderenzorg. Dat is heel goed nieuws. Maar dat geld mag nu niet verdwijnen in de zakken van bestuurders of onnodige bureaucratie. Geld voor zorg moet naar zorg.'

Afgelopen jaren verloren 77.000 mensen in de ouderenzorg hun baan. Roemer: 'De werkdruk in de ouderenzorg is enorm. Zorgverleners hebben op dit moment simpelweg te weinig collega's om goede zorg te geven. Het geld dat nu beschikbaar is moet dus snel gebruikt worden om zorgmedewerkers aan te nemen. Zodat zorgverleners goed hun werk kunnen doen en onze ouderen de liefdevolle zorg krijgen die ze nodig hebben.'