SP pleit voor multifunctionele sporthal in Huissen

13 februari 2018

SP pleit voor multifunctionele sporthal in Huissen

Tijdens het Lingewaards sportdebat, wat plaats vond op 7 februari, pleitte SP lijsstrekker Carla Claassen voor een nieuwe multifunctionele sporthal in Huissen.

De sporthal zou er volgens de SP moeten komen als vervanging van de tijdelijke OBC sportzaal en De Brink. Dit omdat de OBC sportzaal toch binnen drie jaar vervangen moet worden voor een permanente sportzaal en De Brink ook aan vervanging toe is aldus Claassen.

Daarnaast pleitte Claassen tijdens het debat ook voor extra vakleerkrachten en behoud van de Meedoenregeling, zodat de sport financieel toegankelijk blijft voor de inwoners met een krappe beurs. En gaf Claassen het belang aan van de koppeling tussen de sport en de zorg.

Claassen: ‘Wat de SP betreft gaan ook sportclubs in opdracht van de gemeente uitvoeringstaken van het gemeentelijke sport- en gezondheidsbeleid op zich nemen. Denk daarbij aan bewegingsonderwijs aan ouderen of programma’s tegen obesitas voor de jeugd. En zou het goed zijn als sportverenigingen en scholen nauwer gaan samenwerken om de schoolgaande jeugd zoveel mogelijk te laten bewegen.’

Ook wil de SP graag meewerken aan het plan voor een kunstgrasveld in de kleine kernen. Dat niet alleen voor de voetballers, maar ook voor sportactiviteiten van de basisscholen in de kleine kernen aldus Claassen.

Het pleidooi van D66 voor goede fietspaden om sport en bewegen te bevorderen kon ook op steun van de SP rekenen. Dat is niet verwonderlijk, want de aanpak van slechte fietspaden behoort ook tot één van onze speerpunten vertelt Claassen, die tevreden terug kijkt op een gemoedelijk sportdebat.