SP feliciteert nieuwe bewoners De Oostervelden

4 juli 2020

SP feliciteert nieuwe bewoners De Oostervelden

Foto: SP

Gisteren kregen de nieuwe bewoners van De Oostervelden in Bemmel de sleutel van hun nieuwe woning overhandigd. Het zijn de eerste bewoners van het nieuwe appartementencomplex met sociale huurwoningen waar de SP zich graag voor heeft ingezet.

Het wooncomplex is gebouwd op de locatie waar eerder de voormalige brandweerkazerne stond te verpauperen. Met dank aan een pleidooi van SP raadslid Brian Claassen zijn er ook rolstoelvriendelijke woningen in het wooncomplex gerealiseerd. De woningen zijn met energielabel A++ zeer energiezuinig. Het wooncomplex van woningstichting Waardwonen is mede door provinciale subsidie mogelijk gemaakt. Het plan werd in juli 2017 door bijna de gehele raad omarmd. Alleen D66, Groen Links en Dorps Belangen stemde tegen.

SP raadslid Brian Claassen: ‘Dag verpaupering, welkom duurzame sociale huurwoningen. Het doet ons goed om te zien dat tientallen ouderen hun intrek doen in hun nieuwe energiezuinige woning, betaalbaar, dichtbij voorzieningen en indien nodig met zorg vanuit de RijnWaal Zorgroep. Dit zijn van die bouwplannen waar de SP zich graag voor inzet. Wij zijn dan ook blij voor de nieuwe bewoners. Gefeliciteerd allemaal. De SP wenst jullie veel woonplezier toe.’