SP ACTIE VOOR HUISARTSENPOST LINGEWAARD VOORTVAREND VAN START GEGAAN

14 juli 2013

SP ACTIE VOOR HUISARTSENPOST LINGEWAARD VOORTVAREND VAN START GEGAAN

De SP actie voor een Huisartsenpost (HAP) in Lingewaard dat tot medio april 2014 wekelijks plaats gaat vinden in alle kernen is gistermiddag voortvarend van start gegaan. In het centrum van Bemmel werden de eerste 200 handtekeningen opgehaald. Gesprekken met de handtekeningzetters leverden ook nieuwe melding van incidenten en ongelukken op.

Carla Claassen SP Lingewaard: “De mensen weten bijna allemaal waar het over gaat en tekende dan ook bijna allemaal. De meeste inwoners en huisartsen zien de ernst van de zaak in, de Lingewaardse politiek blijkbaar nog niet. De reacties uit de Lingewaardse politiek wijzen dan op onverschilligheid, dan op onwetendheid en andere reacties lijken meer op die van een vertegenwoordiger van de zorgverzekeraars in plaats van vertegenwoordiger van het volk. In het belang van de inwoners van Lingewaard zou ‘voortschrijdend inzicht’ positief kunnen uitpakken. De SP wil hen daar graag bij helpen. Medio mei gaan we  het nieuwe gemeente bestuur de naar verwachting duizenden handtekeningen, het rapport ‘een punt van zorg’ en het zwartboek ‘Eldenstaete speelt met levens’ aanbieden ter onderstreping van het SP pleidooi voor een HAP in Lingewaard. “

Wilt u ook dat de zorg voor iedereen ten allen tijde bereikbaar is, vindt u het ook onaanvaardbaar dat u geen goed bereikbare zorg maar een schijnveiligheid wordt aangeboden?

Teken dan en help de SP om het voor u beter en veiliger te maken!

Heeft u ook klachten over de HAP Eldenstaete? Mail dan naar lingewaard@sp.nl of geef uw klacht telefonisch door : Tel 06-17013433

Uw informatie wordt vertrouwelijk behandeld!