Goed voornemen 2015: Doe mee met de SP!

5 januari 2015

Goed voornemen 2015: Doe mee met de SP!

Foto: SP / SP

Bijna twee derde van de Nederlanders heeft goede voornemens voor het nieuwe jaar, dat blijkt uit een nieuw onderzoek. Zo is bijvoorbeeld zo’n 64 procent van de Nederlanders van plan om per 1 januari meer te gaan sporten en gezonder te gaan eten. Heel goed en hou vol, maar laten we er nog wat goede voornemens aan toevoegen. In maart tijdens de provinciale verkiezingen op de SP stemmen bijvoorbeeld. Lid worden van de SP of nog beter, actief worden namens de SP voor een socialer Nederland.

Stem SP

Miljoenen Nederlanders sympathiseren met onze partij. Zij waarderen onze inzet voor goede zorg en een eerlijke verdeling van de welvaart. Bijna een miljoen mensen stemmen op de SP. Daar zijn wij erg blij mee. Met een stem op de SP laat je zien dat het onrecht in jouw gemeente, in Nederland en in de wereld jou niet koud laat. Je wilt een bijdrage leveren en samen met anderen onze gemeente, ons land en de wereld verbeteren.

Ook in Lingewaard doet de SP het goed als de, nu al, op één na grootste partij van Lingewaard. De SP is als enige partij structureel actief onder de mensen. De SP luistert naar de hen en kent daardoor de realiteit van de mensen. Niet de papieren werkelijkheid is leidend maar de realiteit van de mensen is wat telt bij de SP.

Foto: SP / SP

Nog beter: word ook lid van de SP

Met uw bijdrage kunnen we meer doen: samen kunnen we bergen verzetten. Met uw lidmaatschap beslist u mee over de koers van de SP: bij ons zijn de leden de baas. Door uw steun krijgen de ideeën van de SP meer gehoor: help mee onze boodschap te verspreiden. Samen met u wordt de SP de grootste partij van Nederland: de SP is nu al de op twee na grootste partij van Nederland. De SP is ook de gezelligste partij van Nederland: bij ons leert u veel nieuwe mensen kennen en kunt u zich nog meer ontwikkelen.

Lid worden is al mogelijk vanaf € 5,00 per kwartaal. U ontvangt een USB-stick met de film 'Welkom bij de SP' als welkomstgeschenk, een film die een goed beeld geeft van wie we zijn, wat wij doen en hoe wij dingen oppakken. Daarnaast mag u één van de volgende boeken uitkiezen: 'Het geheim van Oss' van Kees Slager over de opmars en succesvolle doorbraak van onze partij, 'Tegenstemmen' van Jan Marijnissen over de doorbraak van het neoliberalisme en het antwoord daarop van de SP en 'Tot hier en nu verder', waarin Emile Roemer zichzelf voorstelt en vertelt waar hij voor vecht en waar zijn motivatie vandaan komt.

U ontvangt het SP maandblad de Tribune en u wordt uitgenodigd om tijdens de jaarlijkse 'nieuwe leden dag' het parlement in Den Haag te komen bekijken. Vanuit uw afdeling ontvangt u uitnodigingen voor leden vergaderingen en thema-avonden waarbij u mee mag discussiëren en beslissen. Niks moet, veel mag. U leert er veel en het is bovenal ook gezellig.

Lid worden,meer dan 45.000 mensen hebben die stap gezet. Zij hebben zich aangesloten bij de SP. Zij wilden niet langer toekijken en afwachten maar een concrete bijdrage leveren aan een socialer Nederland en een betere wereld. Daar zijn wij erg blij mee: hoe meer mensen meedoen, hoe meer we voor elkaar kunnen krijgen.

Foto: SP / SP

Helemaal geweldig: Word actief lid, zet je samen met de groep SP vrijwilligers in voor een betere Lingewaardse en Nederlandse samenleving.

De SP bied zijn actieve leden vele scholingen en cursussen aan op gebied van zorg,wonen,milieu,economie,onderzoek,acties,het webmaster-schap, hulpdienstmedewerker etc etc. Heeft u ook de ambitie om namens de SP de belangen van de inwoners te behartigen in de gemeenteraad en blijkt u daar ook geschikt voor, dan leidt de SP u ook op tot raadslid.Voor de deelnemers zitten er geen kosten aan het volgen van al deze scholingen en cursussen.Als actief lid bent u ook welkom tijdens de kerngroep vergaderingen waarbij vergaderd wordt over de activiteiten van uw afdeling.

SP stemmen, heel goed! SP lid worden, nog beter! Actief SP lid worden, helemaal geweldig!

Foto: SP / SP

Nog vragen? Neem even contact op met Brian Claassen, organisatiesecretaris SP Lingewaard, via lingewaard@sp.nl of ga direct naar www.SP.nl en meld u aan, dan wordt alles verder geregeld door de ledenadministratie en komt één van de bestuursleden van uw afdeling gezellig bij u op de koffie voor een kennismakingsgesprek.